شناسهٔ خبر: 174797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های کردستان لحاظ شده است

الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان از منابع مختلف بودجه ۱۴۰۳، حدود چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی اظهار داشت: در سال گذشته، توسعه راه های کردستان حدود دو هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که امسال با پیگیری های لازم این میزان به چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود، افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان ، بیجار-دیواندره،  سقز-بانه و بانه- سوته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدور شمال - جنوب در کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیر بار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

الیاسی یادآور شد:  اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم ، انتظار می رود در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایتمندی کاربران به عنوان مزایای این طرح بزرگ راهسازی است.